Afgelopen weekend at ik zoiets lekkers!! Ik moet het gewoon met jullie delen! Ik kreeg er een onwijs gezond gevoel van. 😉 Alle ingrediënten waren puur en een aantal dingen zelfs biologisch en het bevat ook geen allergenen, zoals gluten!

Dit had ik als ingrediënten, voor 2 personen dus:
– 5 biologische cocktail trostomaten (volgens mij is dat een moeilijk woord voor kleine trostomaten 😉 )
– Een pakje zeekraal (80 gram)
– 2 witte uien
– 100 gram baby spinazie
– 2 knoflooktenen
– King Soba boekweit (95%)/zoete aardappel (5%) noodles (te koop online en bij de AH)
– 2 kalkoenfiletlapjes (2×100 gram) + evt kurkuma en paprikakruiden
– Zwarte peper

Zeekraal bevat veel mineralen, waaronder jodium. Jodium is belangrijk om via andere wegen binnen te krijgen, zoals zeegroenten, wanneer je vrijwel geen brood eet. Ik zag dit pakje van 80 gram ineens liggen bij de Lidl, dus dat wilde ik wel eens proberen. Normaal zie ik het eigenlijk nooit ergens liggen.

De noodles zag ik ergens op Facebook voorbij komen en wilde ik graag eens proberen. Boekweit heeft het voordeel dat het glutenvrij is! Dat klinkt gezond en dat is het ook. 😉 En ze zijn echt enorm lekker!! 😀 Ze zijn alleen wel 3 keer zo duur dan de biologische volkorenspaghetti die ik normaal koop. Maarja, soms wil ik gewoon wat proberen. En ik heb al gezien dat ze online iets goedkoper te krijgen zijn. 😀

Kalkoen eten wij wel vaker. Te koop bij de Lidl! Kalkoen bevat het stofje tryptofaan, wat serotonine aanmaakt, het geluksstofje! Ik vind de kalkoenfilet lekkerder dan de a la minute lapjes. Maar dit keer waren de a la minute lapjes in de aanbieding… 😉 Dat compenseert de vrij dure noodles dan weer. 😉 En vies zijn ze natuurlijk ook niet! Dus als je wil kiezen, ik zou de filet aanbevelen.

En dit is hoe ik het heb gemaakt:
– De zeekraal moest 2 minuten gekookt worden. Dit stond op het pakje en dat was inderdaad voldoende
– Ondertussen kookte ik de noodles, 6 minuten, ook volgens het pakje
– Snijd de tomaatjes in 4en, de uien in halve ringen en de knoflook fijn
– In een wok heb ik eerst de uien en knoflook gefruit
– Daarna deed ik de tomaatjes erbij
– Ondertussen bakte ik de kalkoen gaar, met wat kurkuma, peper en paprikakruiden
– Toen de zeekraal gaar was heb ik dit in de wok erbij gedaan
– En later nog de gare noodles
– Nog even alles gehusseld en een beetje peper erbij
– En klaar is Linda!

Ga jij dit ook eens maken?

Eet smakelijk!

Boekweitnoodles met zeekraal, babyspinazie, ui en kalkoen

2 gedachten over “Boekweitnoodles met zeekraal, babyspinazie, ui en kalkoen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *