Ook spaghetti bolognese kan heel gezond zijn! Met wat aanpassingen aan het “normale” recept met vaak pakjes en zakjes en normale pasta kun je een gezonde spaghetti bolognese op tafel zetten.

Ingrediënten voor 2 personen:

Zorg dat je totaal van onderstaande groenten minstens 500 gram hebt:
– Bleekselderij
– Wortelen
– Courgette
– Rode paprika

En verder:
– 80 gram volkoren (spelt) spaghetti
– 200 gram biologisch rundergehakt
– 150 gram cherrytomaatjes (deze had ik toevallig nog, normale tomaten kan natuurlijk ook)
– 1 teentje knoflook
– 1 rode ui
– Zwarte peper
– Keltisch zeezout
– Gedroogde of verse rozemarijn
– Gedroogde Provencaalse kruiden
– Roomboter of kokosolie

Dit is hoe je het maakt:
– Neem de wortelen, bleekselderij, courgette en paprika in de verhouding die jij lekker vindt en zorg dat je in ieder geval minimaal 500 gram totaal hebt. Zo heb je een mooie hoeveelheid voor 2 personen. Van groenten kun je nooit te veel eten, dus wees niet zuinig
– Snijdt alles in stukjes
– Smelt wat roomboter of kokosolie in een wok, fruit de ui en bak de knoflook heel even mee
– Voeg het gehakt toe en bak dit rul
– Kook ondertussen de pasta volgens de verpakking
– Doe nu de groenten in de wok erbij
– Voeg tegen het eind de cherrytomaatjes toe en naar smaak wat zwarte peper, Keltisch zeezout en de kruiden
– Bak dit verder tot alles gaar is. Als je zeker wilt weten of de wortelen gaar zijn kun je natuurlijk even een stukje proeven. Hoe lang dit duurt ligt aan de grootte van je stukken
– Als alles gaar is, meng je de spaghetti nog even erdoor en smullen maar!

Ga jij dit ook eens maken?

Eet smakelijk!

* Relaxt gezond, dat is pas gezond!*

Gezonde Spaghetti Bolognese
Getagd op:                    

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *